Ömrümüz yettiğince hizmet edeceğiz

Araklı Belediye Başkanı Recep Çebi “Ömrümüz ve gücümüz yettiğince vatandaşlarımıza hizmet etmeye çalışıyoruz. Onlara hizmet etmekten mutlu oluyoruz. Bizim de alacak olduğumuz duadır. Dualarını istiyoruz” dedi.

12 Kasım 2018 Pazartesi 09:12

Araklı Belediye Başkanı Recep Çebi, önemli açıklamalarda bulundu. İlçede gerçekleştirdiği ve gerçekleştiremediği yatırımları anlatan Başkan Çebi, ilçenin sorunlarını da masaya yatırdı. Çebi, ilçede yoğun eleştirilere maruz kaldığı ve Taşönü Mahallesi’nde yapılması planlanan Katı Atık Bertaraf ve Enerji Üretim Tesisi ile ilgili de samimi açıklamalarda bulundu. Belediye Başkanı olarak ikinci dönemini tamamlayan Çebi, partisinin görev vermesi halinde yeniden vatandaşlarına hizmet etmeye hazır olduğunu söyledi. İşte Çebi’nin açıklamaları:

83’TEN BERİ SİYASETİN İÇİNDEYİM

2014’ten beri Araklı’da hangi yatırımları hayata geçirdiniz?

Biz belediye başkanı olarak 10 yılımızı doldurmak üzereyiz. Ama siyasette 1983 yılından beri varım. Siyasetin her kademesinde görev yaptık. İlçe yönetiminde görev aldık, ilçe başkanlığı yaptık. İl genel meclis üyeliği yaptık. Allah’ın takdiri vatandaşımızın da desteği ile şuanda da belediye başkanlığı görevini de yürütüyoruz. Tabii 10 yıl içerisinde AK Parti’mizde dünya liderimiz Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ile birlikte hızlı gelişen ülkemizde Araklı’nın da hızlı büyümesi için kriterler ortaya koyduk.

EĞİTİMİ BAŞ SIRAYA KOYDUK

Allah’a şükürler olsun ki bunu başardık. İşadamlarımız, kurumlarımız, halkımız ile başardık. İlçemizi nasıl büyütürüz, nasıl geliştiririz anlayışı ile beraber sıralama yaptık. İlçemizin daha iyi ilerleyebilmesi için eğitimi baş sıraya koyduk, bunun yanında turizmi bunun altına koyduk. Sonra ticaret dedik. İlçemizde ticaret olması lazım. İlçeye para girmesi lazım ve bu ilçede gurbet hayatını engellememiz lazım. İstihdam alanı oluşturmamız lazım. Vatandaşlarımızın burada kalması için altyapı çalışmalarına önem verdik.

ARAKLI-SALMANKAŞ-BAYBURT YOLU

Mesela ticarete katkı verecek olan Araklı-Salmankaş-Bayburt Yolu çalışmalarını başlattık. Bunun tarihi de var. Bu yol 130 yıllık bir yol. Sultan Abdülhamit Han tarafından onaylanan Trabzon’u güneye bağlayan yoldur. Bunun için çalışmalar yaptık. Bu proje Araklımızın gelecekteki kaderini ilgilendiriyor. Bu projede Cumhurbaşkanımızın büyük destekleri oldu. Şuanda 4130 metrelik bizi güneye bağlayan tünelini bitirdik. Bu tünel şuanda çalışır vaziyette. Bunun yanında duble yolu da bitirdik. Kamulaştırmalardan dolayı biraz sıkıntılar oldu ama şuanda yol bitti. 7 km’lik bölüm bitti, tünel de bitti. Arada kalan 44 kilometrelik bölüm var. O bölümü de bu sene veya seneye inşallah ihaleye çıkaracağız. O yolda da 12 tane tünel gözüküyor. Bu yol tamamı ile bitirildiğinde Araklımızın ticareti 15’e katlanacaktır. Bu da insanlarımızın para kazanmasına sebebiyet verecektir.

İLÇEMİZİ OTELLERLE DONATTIK

Doğur Karadeniz Bölgesi turizm ile ön plana çıkıyor. Turizm potansiyeli açısından Araklımızda en güzel ilçelerden bir tanesidir. Deniziyle, yaylasıyla, doğusuyla, batısıyla, ulaşım ağlarıyla beraber en güzel ilçelerden bir tanesidir. Bunun için turizme yönelik altyapı çalışmalarına başlayalım dedik. Otellerin olması lazım dedik ilçemizde. Mesela Araklı’yı teslim aldığımızda Osmanlı tarihinden kalma Hanlar vardı ama oteller yoktu. Şuanda ilçemizde oteller var. İstanbul’dan getirdiğimiz işadamlarımız ile beraber bir 4 yıldızlı otel kazandırdık ilçemize. 100 yataklı bir otel. Bu ilçemize güzellik kattı. Bunun yanında hemen Konakönü’nün altında bir üç yıldızlı otel daha yapıldı. Bir tane de 5 yıldızlı otel yapılıyor. Bu ilçemizde gelişmişliği gösteriyor. Dolayısıyla turizmin altyapısını oluşturuyoruz.

SUÇ MU İŞLEDİK?

Konakönü’nün alt bölümünde denize girmek için bir alan yapılıyor. Orada kanuna aykırı bir iş yapıldığı iddia edilmişti. Orada kanuna aykırı bir durum söz konusu mu?

Orada o otelin yapılması ilçemiz adına bir güzelliktir. İşadamımız gelmiş oraya bir otel yapmış. O alanda bizim orada yaptığımız işlerin kesinlikle otel ile bir alakası yoktur. Neticede halkımızın bir talebi var. Arz talep meselesi. Sahil ilçesi olan bir ilçede ben halkıma ait güvenli bir şekilde denize girme yeri yapmışsam bu suç mudur? Bu şekilde üç yerde çalışma yaptık. Liman bölümünde, Yalıboyu’nda ve Kalecik’te. İnsanlar rahatça girebilecekleri güvenli alanlar halk plajı oluşturduk. Tamamen ücretsiz. Bunun aksini ben asla kabul etmiyorum. Halkımızda yaptığımız çalışmalardan son derece memnundur. Bize teşekkür ediyorlar. Diğer olaylar ise tamamen spekülasyondur.

TARİHİ MEKANLARI ORTAYA ÇIKARDIK

Yine turizm için sosyal alanlar oluşturduk. İlçemizde yemek yenilebilecek yerimiz yoktu. Kalecik’te bunun için çok güzel bir yer imar ettik. Trabzon’un en güzel yerlerinden biri. Şuanda orası çalışıyor. İnsanlar çok mutlu. Sahillerimizi yaptık. Yine sahilimizde güzel bir tesis daha yapıyoruz. Vatandaşımızı sahille buluşturduk. İnsanlar mutlu. Yine Karadere Vadisi’nin de turizm alanını ortaya çıkardık. Eski Ağnas Hanlarını, Bifara Hanlarını, tarihi köprülerimizi ortaya çıkardık. Bunları turizme açtık. Tarihi camileri ortaya çıkardık. Os Camii, 200 yıllık bir camii. Bunu restore ettirdik.

OS ŞELALESİ’NDEN HERKEN BİHABERDİ

Şelaleri ortaya çıkardık. Os’ta bir şelale vardı. Kimse bunu bilmiyordu. Bu Os Şelalaesi özellikle Körfez’den gelen turistlerin çok fazla dikkatini çekiyor. Orada da tesis yaptırıyoruz. Biz bunu ortaya çıkardık. Ayrıca Aytaş Şelalemiz var. Onu da ortaya çıkardık. Aynı vadi üzerinde Uzungöl ayarında bakir bir Pazarcık’ımız var. Burada çalışmalar devam ediyor. İki yıl önce Trabzon’un turizm açılışını Sayın Bakanımız Süleyman Soylu’nun katkıları ile orada yaptık. Burayı herkese tanıttık. İnşallah orada da üç yıldızlı otel yapacağız. Orada da insanlarımız konaklayabilecek.

YÜKSEKOKULU İLÇEMİZE GETİRDİK

Eğitimde de çok iyiyiz. Hayırseverlerimiz ile beraber okullar yaptırdık, yeniledik. 12 bin civarında öğrencimiz var. 700 civarında öğretmenimiz var. Ayrıca ilçemize yüksekokul getirdik. Bu yüksekokulu hayırseverlerimiz Özyurt kardeşler yaptırdı. Bunun 1000 öğrenci kapasitesi var. Şuanda 250 öğrenci ile başladık. Arkasından yeni bölümler alarak orada öğrenci sayısını  bine çıkaracağız. Bir de fakülte talebimiz var. Bu işin peşini bırakmayacağız.

YURT SORUNU ÇÖZMEMİZ LAZIM

Öğrenci yurdu sorunu vardı. Bu sorun çözüldü mü?

Bu sorunu çözemedik. Öğrenci yurduna ihtiyacımız var. Bu konuda çalışmalarımız devam ediyor. İnşallah öğrenci sayımız bin kişiye ulaştığında bu yurt muhakkak olacaktır. Kimi öğrenciler evlerde kalıyor. Ev kiraları da normal, çok yüksek değil. Üç dört arkadaş bir araya gelip ev kiralıyorlar, birlikte kalıyorlar ama bu yeterli değil tabii. Bu yurt sorununu çözmemiz lazım. Eğitimde iyiyiz. Daha iyi olabilmek için Kaymakamımızla, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz ile siyasi arkadaşlarımızla, ilçe teşkilatımızla eğitimin daha iyi noktalara gelebilmesi için çalışmalar yapıyoruz.

SANAYİ SİTESİNİ TAMAMLADIK

Göreve başladığımda ilçenin en büyük sorunu sanayi sitesiydi. Bu yoktu. 100 trilyona yakın bir imalat yaptık. Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatı ile 2009’da çalışmalara başladık 216 dükkanı yaptık bitirdik. Hak sahipleri şuanda taşınmaya başladılar. İnsanlar çok mutlu, aldıkları fiyatın üç katına satmıyorlar. Şuanda bizden ikinci etabı istiyorlar. Çarşı içerisindeki tamircileri, demircileri, tornacıları, bunları bir araya topluyoruz. Orada bir çarşı kurduk. Hem orada istihdama da fayda olacak. Çok şükür sanayi sitesi sorununu çözdük.

10 BİN ARAÇLIK ÜCRETSİZ OTOPARK

Trabzon’un diğer ilçelerinde otopark sorunu var. Ama biz bu otopark sorununu çözmüşüz. Sahilde 10 bin araçlık bir otopark yaptık. Ama tabii vatandaşlarımızı o otoparka göndermek için radikal bir karar almadık. Bunu düşünüyoruz. Ama otopark sorununu ortadan kaldırdık. Bu otoparkımız da aynı zamanda bedava. Vatandaşlar oraya araçlarını çektiğinde hiçbir sorun olmayacak. İnşallah çektireceğiz. 10 bin araçlık otopark varken çarşının içerisine araçların park edilmesini doğru bulmuyoruz. İnşallah gerekeni yapacağız.

DOĞALGAZA KAVUŞTUK

Berat Albayrak’ımızın katkıları sayesinde ilçemiz şuanda doğalgaza kavuştu. Araklımızın yüzde 30’unda doğalgaz yapıldı bitti. Vatandaşlarımız caddelerin bozulmasından dolayı şikayetçi ama bu bir yatırım. Kolay olmuyor; bazı caddeler yollar çalışmalardan ötürü bozulabilir. Biraz sabırlı olmak gerekir. Doğalgaz Araklımıza hayırlı olsun. İnşallah doğalgazı vereceğiz.

YENİ TOKİ’Yİ DE YAPMAK İSTİYORUZ

Site yaşantısı için ilçemize TOKİ’yi getirdik. Şuanda 600 konut oluşturduk. Vatandaşın da aşırı talebi var. Üçüncü etabı istiyorlar. Bunun için biz de arazi arıyoruz. İnşallah ucuz bir arazi bulduğumuzda bir 600 konutu daha halkımızla buluşturacağız. Birçok işi TOKİ ile hallettik. Vatandaşımız da çok rahat ve mutlu. Kira öder gibi taksitini ödüyor. Vatandaş devamını bekliyor. Bunun yanında resmi kurumlarımızı yeniledik.

HAYVANCILIK GELİŞİYOR

Bizim görevimiz sadece yol yapmak, duvar yapmak, taş dizmek değil. Bunlar asli görevlerimiz. Ticareti geliştirmek istihdam sağlamak gibi görevlerimiz var. İşadamlarımızı buraya çekme konusunda çalışmalarımız var. Ayrıca tarım yönelik çalışmalarımız da var. Çay var, fındık var, balık var. Ama ilçemizde tam manasıyla tarım yapılamıyor. Ama hayvancılık yapılabiliyor. Hayvancılık konusunda çalışmalarımız var. Kaymakamımız da yeni geldi. Onun da çok güzel projeleri var. 30 aileye çok güzel hayvancılık yaptırıyoruz. Profesyonel manada yaptırıyoruz. Devletimizde ihtiyaçlı aileleri 200’ün üzerinde hayvan hibe etti. Bu devam ediyor. 650’ye yakın da küçükbaş hayvan hibe etti. Arıcılık konusunda da hibeler oldu. Organik ürünlere de yönelme var. Şuanda ilçemizde 22 bin küçükbaş hayvanımız 12 bin de büyükbaş hayvanımız var. İlçemizde hayvancılığı geliştiriyoruz.

DUBLE YOLU ARAKLIMIZA KAZANDIRDIK

Yıllardan beri bitirilemeyen Karadere yolu vardı. Bu yolda son durum ne bilgi verir misiniz?

Bu konuda çok spekülasyon oldu ama vatandaş da haklı. Yani iki yılda bitecek olan yol maalesef 5 yıl sürdü. Müteahhit firma geliyor işi alıyor ama hem müteahhitten dolayı bir gecikme oluyor hem de kamulaştırmalardan kaynaklı gecikmeler oluyor. Vatandaşın arazisine para vermeden giremiyorsunuz. Önce kamulaştırma sorununu çözdük. Geçen aylarda yeni para ile vatandaşa 17 milyon para verdik. Bir sıkıntımız daha var. Dul Mahallesi’nde bir vatandaş parasını almadı, yol yan taraftan geçti. Çalışma devam ediyor. Neticede hukuk devletiyiz. Hukuk karşısında zorla bir iş yapamayız. Bu şartlar altında bu yolu bitirdik. Eleştiriler olabilir ama güzel bir duble yolu Araklımıza kazandırdık. Her yapılan bir işin sıkıntısı olur. Belki gecikmeler oldu bu konuda da vatandaşımızdan özür diliyoruz. Sonuç olarak yol bitti. İlçemize hayırlı olsun.

SIVASIZ EVLER İÇİN RADİKAL KARAR

Bizim Araklımızda birkaç eksiğimiz kaldı. Bunlardan bir tanesi de sıvasız ve boyasız evler. Evlerinin dış cephesinin sıvasını ve boyasını yapmayanlar için radikal karar almadık. Bu konuda eleştiriliyoruz. Artık herkes evinin sıvasını yapacak ve boyayacak. Bunu ağır cezaları var. Bunu güzellikle yapmak istedik ama olmadı. Sıkıntılarımızdan bir tanesi budur. İnşallah bunu da çözeceğiz.

KENT MEYDANI YAPACAĞIZ

Trabzon’da partimize ve Sayın Cumhurbaşkanımıza en büyük desteği veren ilçelerin başında geliyoruz. Yüzde 85 oy verdik. Bu büyük bir oydur. Bu konuda Araklı halkımıza teşekkür ediyoruz. Bizim hayal ettiğimiz projelerimiz var. Kent Meydanı projemiz var. Bunu halletmişiz. Bitirmişiz. Hükümet Konağını onun yanındaki binaları kaldıracağız. Orasını Kent Meydanı yapacağız. 7 trilyon liraya FİSKOBİRLİK’in binasını aldık, orada Hükümet Konağı binası ile belediye hizmet binasını yapacağız. Tarihi Camimizin önünü Kent Meydanı yapacağız. İnşallah 2019 yılında çalışmalara başlayacağız. TOKİ tarafından ihalesi yapıldı.

TURUP’TA MUHAKKAK YATIRIM OLACAK

Turup’ta mega proje vardı. Dubaili yatırımcıların vazgeçtiği iddia ediliyor. Burada yerli yatırımcı bir çalışma gerçekleştiremez mi?

Turup, Türkiye’de ender bulunan yerlerden bir tanesi. Ama takdir edersiniz ki 2009’da biz göreve geldiğimizde orası çöp alanı ilan edilmişti. Allah razı olsun Cumhurbaşkanımızdan, hükümetimizden, mahalle muhtarlarımızdan, işadamlarımızdan ve Araklı halkımızdan. Oraya sahip çıkarak çöpü birlikte oradan kaldırdık. Cennet olan bir yerden çöpü kaldırdı. Bu kolay olmadı. Gelinen noktada yabancı yatırımcılar yatırım için talip oldular ama o arazi bizim değil ki. Orada hazine arazisi var. Mera alanı var. Hepsi devletin tasarrufu altında. Ama çalışmalar devam ediyor; orası şuanda beklemede. İlla onlar orada yatırım yapacak diye bir kaide yok. Devletimizde, kendi işadamlarımızda orada bir yatırım gerçekleştirecektir. Bugün olmazsa yarın. Orası turizm alanı olarak devam ediyor. Orayı en güzel şekilde koruyoruz.  Zarar gelmesini engelliyoruz. Yabancı yatırımcı olmadı ama orada muhakkak yatırım yapılacaktır.

AĞZIMIZA GELENİ SÖYLEYEMEYİZ

Katı Atık Tesisinin Turup’ta yapılması engellendi ama şimdi Taşönü Mahallesi’nde daha modern bir tesisi yapılması planlanıyor. Projenin onaylandığı söyleniyor. Vatandaşın bu konuda yoğun tepkileri var. Siz neler söylemek istersiniz?

Bu bizim için zor bir soru. Büyükşehir Belediyesi’nde onaylandı. Ama ben bu olayı şu şekilde açıklamak istiyorum. Biz bunu Turup’tan kurtardık. Ama neticede ben sorumluluk makamında oturan bir kardeşinizim. Bir sorumluluğumuz var. Her ağzımıza geleni söyleyecek durumda değiliz. Araklı’nın çöpünü bir gün toplamazsak kıyamet kopar. Bizde çöp topluyoruz ve döküyoruz. Zaten biz geldiğimizde çöp konusu vardı. Turup’tan kurtardık ama Büyükşehir Belediyesi yeni bir arazi arayışına girdi. Bunun muhatabı tamamen Büyükşehir’dir. 2014 yılında Büyükşehir yasası ile beraber Katı Atık Bertaraf Tesisi’nin sahibi Büyükşehir ile Valiliğimizdir.

BÜYÜKŞEHİR UYGUN GÖRÜYOR

Turup’tan kurtardıktan sonra yeni bir arayışa girildi. Bunu hiçbir ilçe almıyor. Bu Araklı’ya yazılmış. Sürmene’de ne sıkıntılar çekildi ama yapıldı. Taşönü’ndeki arazi geçmişte Trabzon Çimento Fabrikasına ait bir araziydi. Daha sonra bu arazi Aşkale’ye kalmıştı. Aşkale Fabrikası oradan plansız bir şekilde taşı çıkarmış. Orayı korkunç bir çukur haline sokmuş. En son olarak Büyükşehir Belediyesi orayı arazi karşılığında Aşkale’den alıyor. Bunun tapusu da Büyükşehir’de artık. Burayı da şimdi çöpe uygun olarak görüyor. Bütün ÇED raporlarını çıkarıyor. Burasını çöp yeri yapacağım diyor.

FABRİKA YAPACAKLAR

Bizim düşüncemiz şu. Biz fabrikayı gittik gördük inceledik. Avrupa’da var. Hatta Hollanda’da bir okulun yanında o tesis var. Biz de Büyükşehir’e bir fabrika olayını vatandaşa anlatabileceğimizi söyledik. Ama şu konuda katı kuralımız var. Asla Sürmene’dekisi gibi bir vahşi depolama istemiyoruz. Araklı, böyle bir vahşi depolamasının karşısındadır. Ama fabrikayı bize anlattılar ve gösterdiler. Son teknoloji ile birlikte 100 ton çöpten 90’ı yanıyor ve elektrik üretiliyor. Kalan 10 tonun bir kısmı da asfalt malzemesi olarak kullanılıyor. Bu şekilde istihdama da faydası oluyor. Bu şekilde olursa fabrikayı insanlara anlatabiliriz dedik çünkü başka çaresi kalmadı artık.

VAHŞİ DEPOLAMAYA KARŞIYIZ

Sorumluluk makamında oturan birisi olarak konuşuyorum. Kim ilçesinde çöp olmasını ister. Ama fabrika olayını anlatabiliriz. Fabrika yapacaklarını da bize garanti verdiler. Bunu karara bağladılar. Çöpten enerji üretilecek. Buna rağmen bize Büyükşehir Belediye Meclisi’nde ret oyu kullandık. Şunun da altını çiziyorum eğer vahşi depolama yapılırsa başta ben olmak üzere halkımızla birlikte bu vahşi depolamanın karşısındayız.

PROJELERİMİZİ TAMAMLAMAK İSTİYORUZ

Partiniz sizi tekrar aday gösterirse yola devam edecek misiniz?

Tabii bu işler nasip işidir. Allah nasip ederse vatandaş tasvip ederse partimizde onay verirse üçüncü dönem olarak yola devam etmek istiyoruz. Yarım kalan projelerimizi tamamlamak istiyoruz. Allah nasip ederse görev almayı düşünüyoruz.

HİZMET ETMEYE ÇALIŞIYORUZ

Vatandaşlara mesajınız var mı?

Vatandaşımıza desteklerinden ötürü teşekkür ediyoruz. Onlarla birlikte olduk, onlar bizi anladı biz de onları anladık. Ufak tefek eksikliklerimiz olabilir. Ama geldiğimiz noktada Cumhurbaşkanımıza, partimize, bize çok büyük destek verdiler. Biz 7’den 70’e herkese çok teşekkür ediyoruz. Allah onlardan razı olsun. Ömrümüz ve gücümüz yettiğince onlara hizmet etmeye çalışıyoruz. Onlara hizmet etmekten mutlu oluyoruz. Bizim de alacak olduğumuz duadır. Dualarını istiyoruz.