Yapacak daha çok işimiz var

Vakfıkebir Belediye Başkanı Muhammet Balta:“Yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır diyerek yeni projelerle Vakfıkebir’i mega ilçe yapmak için halkımızdan güçlü bir destek istiyoruz.”

25 Mart 2019 Pazartesi 09:25

Vakfıkebir Belediye Başkanı Muhammet Balta il genel meclisi üyeliği tecrübesinin ardından belediye başkanlığına aday oldu ve halkın büyük desteği ile başkan seçildi.  Görev süresi boyunca ilçede 30 yıldır biriken sorunlara neşter vurarak çok önemli hizmetler gerçekleştirdi, kırılması zor rekorlara imza attı. Yapılan bu hizmetler tarihi misyonu ile bölgenin merkezi konumunda olan Vakfıkebir’e büyük bir hareketlilik kazandırdı. Başkan Balta, sadece Vakfıkebir’e değil ilçesinin misyonu gereği komşu ilçelere hizmetler yaptı, destek oldu.

Vakfıkebir Belediye Başkanı Muhammet Balta ile 5 yıllık hizmet sürecini ilçesinin bugünü ve yarınını konuştuk.

45 PROJENİN TAMAMINA DOKUNDUK

SORU: Seçim öncesi açıklandığınız projelerle ilgili değerlendirme ile başlayalım.

Muhammet BALTA: Geçtiğimiz yerel seçimler öncesi 45 proje ile yola çıkmıştık. Projeleri kısa, orta ve uzun vadeli projeler olarak belirledik. O dönem bu projelerin üç tanesini yapsa yeterli olur deniyordu. 5 yılın sonunda 29 projemizi tamamladık. 7 tanesini projelendirdik, ihale aşamasına getirdik. Diğer sekizinde de proje çalışmalarımız devam ediyor. 45 projemizin tamamına dokunduk. Ayrıca vaat etmeden de 12 tane proje ve hizmeti de tamamlayarak ilçemize kazandırdık.  Bizler ilçemiz için çok şeyler yaptık. Sloganımız “Yapacak daha çok işimiz var.” Gittiğimiz tüm mahallelere proje kitapçığını götürüyor ve kaç tanesini tamamladığımızı, kaç tanesinin devam ettiğini, kaç tanesinin proje aşamasında olduğunu tek tek açıklayarak vatandaşlarımızı bilgilendiriyoruz.

TARİHİN EN BÜYÜK YOL HAMLESİ

SORU: Vakfıkebir’de mahalle yollarında çok büyük çalışmalar yaptığınızı biliyoruz. Bu konuda gelinen son durum nedir?

Muhammet BALTA: Bizler 30 Mart 2014 tarihinde yola çıkarken; ‘Vakfıkebir’de asfaltlanmamış veya betonlanmamış grup yolu kalmayacak’ dedik. Bugün, yol ağımızda olan grup yollarının yüzde 90’ının betonlandığını veya asfaltlandığını görüyoruz. 5 yılda, 374 kilometre beton ve asfalt yol, 141 bin m³ sanat yapısı (taş duvar) yaparak kırılması zor rekorlara imza attık. Ayrıca yayla yollarımıza yaklaşık olarak 2 milyon TL harcayarak, asfaltlama, bakım onarım ve yeni yol açma çalışması gerçekleştirdik. Bunun yanı sıra onlarca kilometre yol bakım çalışması, yeni yol açma çalışmaları yaptık.  Elbette uzun yıllara dayanan sorunların tamamını 5 yıl içerisinde çözmek, tüm yolları beton ve asfalt yapmak mümkün olamaz. Ancak pek çok alanda olduğu gibi yol çalışmalarımızla da ilçe tarihinin en büyük hizmetlerini yaptık.

İLÇE MERKEZİNE DE BÜYÜK YATIRIM

SORU: Peki ilçe merkezine neler yaptınız?

Muhammet BALTA: Kırsalda yapılan büyük çalışmaların yanı sıra ilçe merkezimizde de müthiş projeler gerçekleştirdik. Fol Deresi Peyzaj Projesi, Yeni Cami Projesi, Şadırvan Projesi, Kanuni Sokak Projesi tamamlandı. İçerisinde 1,5 kilometrelik yürüyüş yolu, bisiklet alanı, büfe, mini restarurant, dinlenme alanı, gölgelik, denize girme alanlarının bulunduğu ve Karadeniz Bölgesi’nin en güzel plajlarından birisi olmaya aday olan Vakfıkebir Plajı Projemizi tamamlayarak halkımızın hizmetine sunduk.  Otelimiz yap-işlet devret modeliyle bir Dünya markası ve 15 milyonluk bir yatırımla hizmete girdi. Körez, Cumhuriyet ve Kemaliye Mahallelerimizin yollarını beton döktük. Cumhuriyet, Çarşı, Kemaliye ve Büyükliman Mahallemiz de yağmursuyu hattı ve parke çalışmaları yaptık. Toplam da 143 bin m² parke taşı döşeme çalışması gerçekleştirdik Hacıköy, Kirazlık, Büyükliman, Aydoğdu mahallelerimizin suyunu yaptırdık. Hacıköy ve Hürriyet Mahallelerimizin kanalizasyon çalışmalarını tamamladık, betonlama çalışmaları gerçekleştirdik. Çarşı, Cumhuriyet,  Hürriyet ve Büyükliman Mahallelerimizde elektrik tellerinin yer altına alınmasını sağladık. Gülbahar Hatun bölünmüş yolun birinci kısmını tamamladık. İlçemiz içerisindeki su şebekesi eskimişti. Bunun yenilenmesi için gayret gösterdik. Değişim için Büyükşehir Belediyemiz tarafından 30 milyon TL’lik bir yatırım yapılacak.  Yalıköy Mahalle Merkezimizde kanalizasyon, yağmursuyu, beton yol, parke taşı döşeme çalışmaları yaptık. Yine Yalıköy Mahallemize bağlı Demirci’de asfalt ve beton yol çalışmaları, Küçükdere’de beton ve asfalt yol çalışmaları, Çelebi’de asfalt ve beton yol çalışması gerçekleştirdik. Çocuklarımız oynasınlar diye ilçemizin dört bir tarafını çocuk oyun parkları ile donattık. Cami ve tarihi yapılarımızın ışıklandırmasını gerçekleştirdik. Belediye (Cezaevi) Caddesi, Hasan Cemil Güç Caddesi ve Ömer Nakkaş Caddesi, toprak işleri, sanat yapıları, yağmur suyu (drenaj hattı) ve çevre düzenlemeleri Trabzon Büyükşehir Belediyemiz tarafından gerçekleştiriliyor. Bu çalışmalar halen devam ediyor.

VAKFIKEBİR SAHİLİ ŞENLENİYOR

SORU: Sahille ilgili yaptığınız çalışmalarda gelinen son durum nedir?

Muhammet BALTA:  Sahilimizde yasal bir altyapı yoktu. Altyapısını oluşturmak için büyük bir gayretle çalıştık. Netice de Dolgu İmar Planımızı Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisinden onaylatarak bakanlığımıza sunduk. Eksikliklerini tamamlayarak kısa süre içerisinde bakanlıktan da onaylatıp mevcut 220 dönümlük alana ilave yeni yapacağımız 550 dönümlük dolgu alanları ile birlikte toplamda 750 dönümlük dolgu alanını halkımızın hizmetine sunacağız. Bu alanda; pazaryeri, organik pazaryeri, otopark, balıkhane, sahil parkından iskeleye gidecek merdivensiz üst geçit, karavan park ve konaklama alanı, balıkçı barınağı, restaurantlar, yüzme ve spor alanları, havuz ve aquapark, ticari alanlar, çocuk oyun alanları, yürüyüş ve bisiklet alanları yapacağız. Yine ilçemize çok önemli bir yatırım daha kazandırıyoruz. Yalıköy Mahallemiz Sahiline yaklaşık olarak 35 bin metrekarelik bir alana, Çevre ve Şehircilik Bakanlığımız tarafından Ekmek Temalı Millet Bahçesi yapılacak. Parkın yapımına bu yıl içerisinde başlanılacak. Bu önemli yatırımın ilçemize gelmesini sağlayan Çevre ve Şehircilik Bakanımız Sayın Murat Kurum'a, şahsım ve ilçe halkımız adına çok teşekkür ediyorum.

SAĞLIK - EĞİTİM VE SPORA DESTEK OLDUK

SORU: Rutin belediyecilik hizmetlerinizin dışında yaptığınız hizmetlerinde olduğunu biliyoruz.

Muhammet BALTA: İlçemiz de Belediyemizin görevi olsun olmasın halkımızın yararına olacak her türlü işe katkı yapmaya çalıştık. 5 yıl önce yapılan ancak çeşitli nedenlerle bir türlü hizmete giremeyen 112 Acil Servis İstasyonumuzun iç ve dış tadilatını yaptırarak helikopter pistini inşa ettik. Sağlık İl Müdürlüğümüze devrini gerçekleştirdik.

Eğitime her alanda büyük destek verdik. Belediye imkanları ile okulların fiziki ihtiyaçlarını giderdik. Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerine her zaman destek olduk.  Temizlik maddesi ihtiyaçları karşılandı. Okullar da yapılan çalışmaların bir bölümünü söyleyeyim; Yalıköy İmam Hatip Ortaokulu’nun çevre düzenlemesini gerçekleştirdik. Vakfıkebir Cumhuriyet İlk - Ortaokulu’na sahne ve demir kapı yapıldı. Deregözü İlkokulu’nun çevre düzenlemesini gerçekleştirdik. Yalıköy İlk Orta Okulu Anasınıfına dolap, masa ve boyasını yaptırdık. Vakfıkebir Cumhuriyet Anaokulu’nun çevre düzenlemesini, çatısını, boyasını ve iç donanımını yaptık. Osman Tan İlk-Ortaokulu’nda boya, kalebodur döşemesi ve giriş kapısı yaptık. Fevziye İlk-Ortaokulu parke taşı döşeme çalışması gerçekleştirdik. Kemaliye Adnan Demirtürk İlk Okuluna oturacaklar yaptırıldı. Büyükliman İlk-Orta Okulunun çevre düzenlemesini gerçekleştirdik. Atatürk Ortaokulu’nun çevre düzenlemesi yapıldı, fiziki ihtiyaçlarını karşıladık. Fen Lisemizde öğrenim gören öğrencilerimizin yatılı olarak kaldıkları Vakfıkebir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Oteli’ne gidiş gelişleri için ücretsiz araç tahsis ettik.

Her zaman sporun ve sporcunun yanında olduk. Amatör spor takımlarımıza ve sporcularımıza büyük destek verdik. Amatör Kümede ilçemizi temsil eden Vakfıkebir Büyükliman Belediyespor’a görev süremiz boyunca 100 bin TL katkıda bulunduk. Ayrıca kulüp ve okul bünyesinde veya bireysel olarak faaliyet gösteren tüm sporcularımıza destek olarak başarılı olabilmeleri için imkanlarımızı seferber ettik.

SORU: Araç parkınızı güçlendirdiniz mi?

Muhammet BALTA: Belediyemiz araç parkını 23 yeni araç ve iş makinesi ile güçlendirdik. Bunlardan 8 tanesini hibe olarak aldık. Yeni araç ve iş makinelerimiz şuan da mahallelerimize dağılmış, halkımıza hizmet ediyor.

VAKFIKEBİR’İN EKMEĞİ TESCİLLENDİ

SORU: Vakfıkebir Ekmeğinin tescil edilmesi konusu uzun yılladır gündemdeydi. Bu gurur da size nasip oldu.

Muhammet BALTA: İlçemiz adı ile özdeş hale gelen Vakfıkebir Ekmeğimizin Coğrafi İşaretini alarak tescil ettirdik. Bu tescil sürecinde bizlere büyük destek veren ilçemizin evladı TBMM Çevre Komisyonu Başkanı, AK Parti Trabzon Milletvekilimiz Muhammet Balta’ya, Türk Patent Kurumu Başkanı Prof. Dr. Habip Asan’a ve emeği geçen herkese ilçemiz adına çok teşekkür ediyorum. Bundan sonra inşallah Ekmeğimizi uluslararası platforma taşımayı hedefliyoruz.

MUHTEŞEM BİR FESTİVAL YAPTIK

SORU: Yerel ve ulusal basına gündem olan bir festival yaptınız. Kaynak bulmakta zorlandınız mı?

Muhammet BALTA: 11 yıl aradan sonra yaptığımız festivalimizi tamamen sponsor ve reklam destekleri ile gerçekleştirdik. Öncelikle festivalimize sponsor olan, reklam veren, katkı sunan ve tertip komisyonunda olan herkese, fırıncılarımıza teşekkür ediyorum. Daha önceki yıllarda da festival yapmak için hazırlıkları yapmıştık. Ancak tüm hazırlıklarını yaptığımız festivallerimizi ülkemizde yaşanan terör olayları ve gelen şehit haberleri nedeniyle iptal ettik. Ekmeğimizi ve ilçemizin kültürünü tanıtmak amacıyla düzenlediğimiz festivalimizin amacına ulaştığını ve tanıtım anlamında çok önemli katkılar yaptığını düşünüyorum.

TARİHE MİRAS BIRAKTIK

SORU: Kitaplar da bastınız ?

Muhammet BALTA: 140 yıllık bir ilçeyiz. 5 yıldır görevdeyiz. Çok sayıda proje yaptık, birçok hizmet gerçekleştirdik. Vakfıkebir’in tarihi ile ilgili yazılı kaynaklar oluşturmak beni ayrıca çok mutlu etti. ‘Osmanlı Belgelerinde Vakfıkebir’ isimli bir kitap hazırlattık. Bu eser; Vakfıkebir ve Osmanlı Dönemine ilişkin araştırma yapmak isteyen kişilere bir başvuru kitabı olacaktır. Eserde devlet içindeki kurumlar arasında yapılan resmi konulardaki yazışmalarla beraber, Osmanlı dönemindeki günlük hayata dair bazı kesitler var. Yine İsmail Hacıfettahoğlu abimizin yazdığı “Hicranlı Yıllarında Büyükliman’ isimli kitabı bastırarak geleceğe önemli bir miras bıraktık. Plastik Sanatlar Sergisi açtık. İlçemizde yine bir ilk olan Vakfıkebir Belgeseli ve Vakfıkebir Tanıtım Klibi çektik.

KAMU YATIRIMLARINDA ALTIN DÖNEM

SORU: Kamu yatırımları ile ilgili de bilgiler verir misiniz ?

Muhammet BALTA: Kamu yatırımları bakımından da Vakfıkebirimiz altın dönemini yaşamıştır. İlçemize 500 kişilik KYK öğrenci yurdu ve Fen Lisesi kazandırdık. Fen Lisemize salon yapıldı, 200 kişilik yurt inşaatı devam ediyor. Tadilatını yaparak yerlerini tahsis ettiğimiz Sosyal Hizmetler Merkezi ve İş-Kur Hizmet Merkezi halkımızın hizmetinde. MOBESE sistemini kurduk. Vakfıkebir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Uygulama Otelimiz turizme hizmet veriyor. Vakfıkebirimize TOKİ aracılığıyla 184 adet yeni konut kazandırdık. Vakfıkebir doğalgaz şehir içi dağıtım hattı çalışmalarına birkaç ay sonra başlanılacak. İnşallah kısa bir zaman içerisinde bu çalışmaları tamamlanarak ilçemizi doğalgazla buluşturacağız. Bakanımız Berat Albayrak’a çok teşekkür ediyoruz. Köprücek Mahallemize Sağlıkevi kazandırdık. 21 Eylül 2016 tarihinde ilçemizde ve bölgemizde yaşanan sel felaketinin ardından tüm esnaflarımıza toplamda 20 milyon TL bir yıl geri ödemesiz, iki yıl vadeli, faizsiz kredi desteği sağlandı. Fol Deresi İkinci Etap Islah Projesi, Gülbahar Hatun İkinci Etap Bölünmüş Yol Projesi, Emniyet Müdürlüğü Ve Bölge Adliye Binamızın yapımına da kısa bir süre içerisinde başlanılacak.

OSB’DE BACALAR TÜTECEK

Soru: Vakfıkebir Organize Sanayi Bölgesi’nde son durum nedir?

Muhammet BALTA: İlçemizde 20 yıldır gündemde olan Organize Sanayi Bölgesi’nde bacalar tütmeye hazırlanıyor. İstimlak işlemleri tamamlanan Vakfıkebir OSB’de arsa tahsisi yapılıyor. Ayrıca Organize Sanayi Bölgesi Yolu karayolları ağına alınarak ihalesi için süreç başlatıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit Turhan’a şükranlarımızı sunuyoruz.

YENİ DÖNEMDE MUHTEŞEM PROJELER

Soru: Yeni dönemde planladığınız projeleriniz bahsedelim.

Muhammet BALTA: Vatandaşlarımız bizlerden rahat vakit geçirecekleri alanları istemeye başladı. Bizlerde bu ihtiyaca yönelik projeler ürettik.

İskele Ve Çevresi Projesi: Tarihi iskelemizi ve çevresini bu projeyle bir yaşam alanına çevirmek istiyoruz. Projesi hazır, yürüyüş yolu ile bağlantılı hale getireceğiz.

Üst Geçit Projesi: Sahil parkımız ile iskelemizi birbirine bağlayacak merdivensiz ekolojik bir üst geçti inşa edeceğiz. Proje bittiğinde engelli kardeşlerimiz de bisikletli arkadaşlarımız da karşıdan karşıya geçebilecek. O nostaljiyi yaşatacağız.

Sahil Parkı Projesi: Dolgu imar planı bittikten sonra ihalesini gerçekleştireceğiz. Ciddi bir sosyal alan olarak bölge halkına hizmet edecektir.

Ekmek Temalı Millet Bahçesi: Yalıköy Mahalle sahilimizde 35 bin metrekarelik bir alana yapacağımız vizyon projemiz. TOKİ’de proje revize ediliyor. Bu alanda yöresel ürünlerin satılacağı bir yer inşa edeceğiz. Cumhurbaşkanımız bunu ilan etti, kendisine teşekkür ediyoruz. Vakfıkebir Ekmeğine ulaşan bir yol olacak ve Turizme katkı sunacağına inanıyorum.

Karavan Park Projesi: Dolgu alanında uluslararası işareti olacak bir projemiz var. Karavan Park projemiz farklı bir proje olacak Yalıköy’e yakın olan bir alanda. Yalı park koyduk adını, Vakfıkebir’in sahili çamlık sahiline kadar bir yaşam alanı haline gelecek.

Pazaryeri Projesi: Vaatlerimizden olan projeyi biraz daha geliştirdik. Yavuz Selim Caminin arkasında yapacağız. Balıkhane, otopark ve pazarcılarımızın malzemelerini koyacağı bir depo olacak. Hanım kardeşlerimizin dinlenebileceği bir alan olacak. Entegre proje şeklinde hizmete sunacağız.

Mendirek Çay Bahçesi Projesi: Denizi çok seviyoruz. Hoşça vakit geçireceğinizi inanıyorum. Denizin hemen kenarında olacak.

Kent Müzesi Projesi: Mülk sahibi ile görüştüm. Tarihi bir binamız var. Kamulaştırıp kent müzesi haline getirmek istiyoruz.

Turizm Master Planı: Trabzon orta doğudan ciddi bir turist çekiyor. Ancak bizim ilçemiz faydalanamıyor. Bir plan yaptık tarihi değerlerimizi turizme kazandırmak istiyoruz.

Alt Geçti Projesi: Karayolları ile ne kadar görüştüysek istediğimizi alamadık, biz yapsak olur mu dedik mutlu oluruz dediler. Alt geçitlerimize bir yaşam alanı olacak şekilde projeler hazırladık. Vatandaşlarımız buralardan rahatlıkla deniz tarafına geçebilecek 24 saat izlenecek.

Dış Cephe Sağlıklaştırma Projesi: Fol Deresinin kenarında, Fatih Caddesi, Gülbahar Hatun Caddesinde dış cephe iyileştirmesi gerçekleştireceğiz. Bakanlıktan hibe aldık kademe kademe gerçekleştireceğiz.

Sokak ve Cadde Düzenleme Projesi: Cadde ve sokaklarımız projelerimiz hazır. Doğalgaz ve su projelerimiz tamamlandığında hızlı bir şekilde hayata geçirmek istiyor.

Fakülte Projesi: Trabzon Üniversitesi yatay olarak büyüyecek. Bizlerde ilçemize bir fakülte kazandırmak istiyoruz. 50 dönüm araziyi fakülte için imar planına işlettik. İnşallah Vakfıkebir’in kültürüne uygun bir fakülteyi ilçemize kazandıracağız.

TAKDİR HALKIMIZINDIR

SORU: Son olarak neler söylemek istersiniz?

Muhammet BALTA: Vakfıkebir’e toplama da kamu ve yerel olarak 403 milyon TL yatırım yaparak ilçeye hizmette altın çağını yaşattık.  Herkesin değişmesi gerektiğini söylediği Vakfıkebir’i değiştirmek, geliştirmek için çalışıyoruz. İlçemiz için hayaller kuruyoruz. Ama hayalperest davranmıyoruz. Hayallerimizi gerçekleştirmek için bir plan ve program yapıyoruz. Mümkün olduğu kadar gelecekte bu şehrin yaşanılabilir bir şehir olması için gayret ediyoruz. Amaç; 50 yıldır değişmeyen Vakfıkebir’i değiştirmektir. Bu değişimi ilçe halkımızla birlikte ele ele vererek gerçekleştirebiliriz.  Birinci önceliğimiz toplumsal hizmetlerdir. Bireysel hizmet noktasında, vatandaşlarımıza önceliklerimizi anlatıyor, duruşumuzu onların takdirlerine bırakıyoruz. Hiçbir zaman vatandaşımızın yüzüne söyleyemediğimizi arkasından söylemedik. Bundan sonrada Yüce Allah nasip eder, halkımız bize yetki verirse şeffaf bir şekilde herkese eşit hizmet götürme gayreti içerisinde olacağız.

Son olarak tüm bu hizmetlerin ilçemize gelmesinde büyük emeği geçen Başta Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere İçişleri Bakanımız Süleyman Soylu’ya, Hazine ve Maliye Bakanımız Berat Albayrak’a, TBMM Çevre Komisyonu Başkanı, AK Parti Trabzon Milletvekilimiz Muhammet Balta’ya, AK Parti Trabzon Milletvekillerimiz Adnan Günnar’a, Bahar Ayvazoğlu’na, Salih Cora’ya, Büyükşehir Belediye Başkanımız Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu’na şahsım ve ilçe adına çok teşekkür ediyorum.